Pages

27 februari, 2006

Balkongscenen 2006

Jag skall skriva om Romeo och Julias balkongdialog till typ dagligt tal, eller hur jag skulle uttrycka mig, eller något x_x Anyway...
"Det vi kallar ros, med ett annat namn dock lika ljuvligt doftar." vill jag ändra till "Blomman vi kallar ros skulle dofta lika ljuvligt även om den hette rafflesia!" men då skulle nog lärarinna fråga "Skulle vi verkligen säga så idag?". JAG skulle nog säga så, Lingon vet att jag babblar om rafflesior lite då och då!
Det får väl bli "Blomman vi kallar ros skulle dofta lika ljuvligt även om den hette något annat!".

"That which we call rose by any other name would smell as sweet" om jag inte missminner mig.

Mikusagi

5 kommentarer:

lingonsylt sa...

Får jag vara din gay? :heart:

Mikusagi sa...

Du är min gay redan :)

PGW sa...

Vad sjutton är rafflesia ..?

Mikusagi sa...

Rafflesia är världens största blomma, den stinker ruttet kött och någonstans har jag läst att man kan bli sjuk av stanken... och så har jag läst att man kan känna stanken på flera kilometers avstånd, men det var nog en grov överdrift.
Hur som helst, de hittas i regnskogen. Bildsök på Google! :0

PGW sa...

Tack men efter den förklaringen tror jag inte jag VILL googla den!!