Pages

21 april, 2010

Du gamla härliga tid

Jag tittade lite i ett uppslagsverk med memer och blev nostalgisk när jag hittade den första memen jag kom i kontakt med - Bonsai Kittens.

Jag minns att jag läste om dem i Frida (en tidning som var rätt tråkig men en fick presenter med den) och det stod typ att det finns en jättehemsk sida på internet där japaner säljer kattungar som de har tryckt in i vaser och sedan väntat på att de skall växa så att de antar vasens form. Läsarna varnades för att gå in på hemsidan då det var mycket otäcka bilder. Sedan när jag fick höra att Bonsai Kittens var fejk försökte jag hitta dessa otäcka bilder (jag vågade så klart inte besöka hemsidan då jag trodde att den var riktig) men besviket hittade jag bara något i den här stilen (inte säker på att det är exakt samma sida men det såg ut ungefär så där så vitt jag minns). De visar kattungar som puttas in i burkar men jag ville ju se riktigt deformerade katter!


Mikusagi

Läs även andra bloggares tankar och åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: