Pages

18 januari, 2012

Sammanfattning så här efter demonstrationen mot tvångssteriliseringar



Jag och das Jacko pysslade fram plakat på KIMs medlemsträff, men blev inte riktigt klara så vi fortsatte hemma (där jag hade kamera). Sedan gick vi och lade oss tidigt för att orka vara i stan klockan 8 (asså jag har vant mig vid att börja 09:30 okej?).

Jag hann höra de flesta talen men kvart i nio var jag tvungen att bege mig till jobbet, så jag fick liasom se sammanfattningarna på nätet.

Länkdags!

Kom Ut och QX skriver om ett brandtal som jag tyvärr missade. Det filmades och går att hitta på nätet, missa inte att titta på det!
EXPO skrev också om manifestationen samt lite kort om bakgrunden till den.
Gaymode intervjuade Warren som höll det omtalade brandtalet.
Dessutom tipsar Gaymode om manifestationer för samma sak, som hålls i andra delar av landet.

SVD - Enighet om tvångssterilisering.
DN - Oklar linje om tvångssteriliseringar.
Axel Repka, Newsmill - Hyfsa debatten om de skamliga tvångssteriliseringarna.
Ulrika Westerlund, QX - Vi vet vad ni tycker - när blir det verklighet?



Mikusagi.

Läs också vad andra bloggare skriver om , , , , , , , , , , , och .

Inga kommentarer: