Pages

21 april, 2012

Av kvinnor, jag menar män, för kvinnor (eller?), med kvinnor, jag menar män

Jag tittade lite på Högklackat igår. Det är ett humorprogram som skulle vara en motvikt mot all mansseparatistisk humor, så alla komiker i detta program är kvinnor. Påstods det. Fast det var ju män som skrev skämten. Nåväl, trevligt med kvinnor i rutan för en gångs skull och det är ju Lets Dance på andra kanalen så konkurrensen är ju inte så hård, även om det inte är jätteroligt så är det inte tråkigast.

Jag är inte så mycket för humor som består av korta sketcher, där tittarna kommer in i helt nya scener hela tiden. Det är kanske därför jag inte gillar Mammas nya kille. Högklackat består just av sketchkomik, så där har programmet inte en bra utgångspunkt när det gäller att roa mig. Så jag fann mig aldrig i programmet.

Så, jag tittade på programmet från början och i den andra sketchen (då har vi alltså bara kommit någon minut in i programmet!) så kommer en man in och får säga alla punchlines. Den kvinnliga komikern får bara sitta där och vara den karaktären som den roliga karaktären säger knasiga saker till.

Jag knappade över till BBC Entertainment och tittade på män istället, med fördelen att ingen hade sagt att det programmet inte var fullt av män.

För ett tag sedan gick serien Välkommen åter på TV, och det var roligt! Det gillade jag. Inte lika mycket hoppa mellan tillfälliga miljöer, de var ju hela tiden på samma varuhus och det var samma karaktärer som en snabbt kom nära. Så till alla som inte vill se Högklackat - kolla upp Välkommen åter på YouTube!


Mikusagi


Inga kommentarer: