Pages

25 april, 2012

Panel på gång

I sommar är det Stockholm Pride igen, och i år är temat Tillsammans. Nätverket asexuell planerar nu att ha någon slags samtalspanel. Vi har precis börjat prata om det och har inte bestämt något, men vi vet att vi har för få människor som har sagt att de kan delta så nu söker vi fler.

Jag kommer att sitta i panelen, detta är bestämt. Några till är nu i kategorin "kanske", det var först igår vi började prata om det (eller jag började prata om det i helgen med en som inte är med i nätverket, sedan tog jag det vidare till nätverket) så det är ju inte så konstigt om ingen vet om de kan/vill.

Vi vill alltså prata om asexualitet och knyta det till årets tema.

Senast vi hade en punkt i Pride House kom det inte så många, och jag tror att det beror på att det var en workshop, folk vill nog inte att det skall krävas av dem att de deltar. Många vill nog ha tryggheten att de kan vara endast åhörare om de vill, så därför kör vi en panel i år för det har varit populärt tidigare.

Angående temat "Tillsammans" tänker jag att vi inte endast måste prata om att vara ihop/gift osv. utan kan prata om att fungera med andra människor överhuvudtaget. Sexualitet är ju inte endast ett ämne för de en antas ha sex med, utan samtal om sex påverkar även andra relationer.
Obs! Vi har inte bestämt vad vi skall prata om, det här är lösa tankar, och om du vill vara med så kan du påverka innehållet.

Jag vill att om det kommer dit personer (publik) som har tankar de vill diskutera så skall de få göra det, de skall inte behöva vänta på att få 20 minuter i slutet utan om det finns ett önskemål om det så skall publiken kunna styra vad samtalet handlar om. Men om ingen i publiken säger något så skall vi kunna prata på ändå, och då har vi en moderator till hjälp.

Vill du kanske vara med? Maila asexuell snabel-a gmail punkt com så kan vi prata mer.

Mikusagi.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

Inga kommentarer: