Pages

30 juli, 2012

Stockholm Pride 2012: Dag 1

"Men vad? Stockholm Pride börjar ju först på tisdag!"  säger ni kanske nu, men jag anser att festivalen blir vad en gör den till och jag och mina vänner gjorde festival idag. Vi började med att queera upp hela Haga. Kvällen innan hade jag, enligt Kit, hajpat min utstyrsel. Så därför börjar jag med att lägga upp fotografier på hur jag var klädd.


Fotografierna visar en Miku i sjömansutstyrsel. Vita byxor, marinblå sjömansskjorta, vit mössa, vita skor med regnbågsskosnören
Jag och två kompisar gick till Fjärilshuset. Det kändes passande eftersom färggrannhet liksom hör ihop med Pride, och vad är fjärilar om inte färggranna?


Sedan hämtade vi ut våra Pride-band. Vi ville passa på medan det fortfarande fanns dogtags kvar.


Efter det begav jag mig, tillsammans med fyra kamrater, till 18 smaker för att äta glass. Hett tips för den som vill äta veganglass i Stockholm!


Imorgon öppnar Pride House och då är det tanken att vi skall gå på en massa seminarier! Yaay!


Mikusagi.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: