Pages

09 juni, 2013

Vad är grejen?

Jag såg V för Vendetta igår. Jag köpte den på DVD på en loppmarknad (20 kronor kostade den, och av det gick inget till filmbolaget för jag är ond och vill döda filmbranschen), det kändes rätt så värt.
Okej, nu har jag sett den
och jag förstår fortfarande inte dessa aktivister som bär Guy Fawkes-mask. Hallå det var en film?
(and don't give me that "Guy Fawkes var en verklig person!" för jag vet det men masken som används är den som designades för filmen, och det är efter att filmen kom ut som folk började använda den, och det är liksom en del av Englands historia och inte en internationell grej egentligen!)
Ta det lite lugnt liksom.

Och fett obehagligt om folk tycker att det var coolt det huvudpersonen gjorde, hen sprang runt och hämnades och dödade folk?
Och misshandlade och manipulerade en kvinna som senare blev kär i henom. Ok bra och föredömlig person, använd samma mask ni bara. Det är lugnt.

Bildbeskrivning: Protestaktion mot ACTA. Två personer har på sig Guy Fawkes-mask.
Klicka för bildkälla.

Mikusagi.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

Inga kommentarer: