Pages

13 april, 2018

Vad gör neurotyper?

När jag tänker att jag gör något typiskt autistiskt så är det alltid när jag gör något roligt.

I sällskap där jag känner mig trygg, slappnar jag av och gör det jag tycker är roligt eller spännande. Sen när jag sitter där och håller en stol över huvudet kan jag tänka "Det här är väldigt autistiskt av mig". Varför är det typiskt autistiskt att följa sin önskan? Innebär det här att neurotyper inte gör det de vill göra, eller innebär det att deras lust alltid driver dem till att göra exakt samma sak som alla andra? Att göra något annorlunda förknippas ofta med alkohol, men om du tänker att det vore kul att testa att ha slipsen på huvudet - måste du verkligen supa först för att genomföra det? Lev lite!

Mikusagi. Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: